Birkaç kolay yöntemle akü bakımı, soğuk kış günlerinde sizi yolda bırakmaktan kurtaracaktır.
AKÜ BAKIMI
Peki ama bunun nedeni ne? Aslına bakılırsa bunun üç nedeni
var.Termometre sıfır derecenin altına düşüğünde akünün performansı
düşer.Örneğin eksi 20 derecede yarıya düşer.Buna karşı yapılacak tek
şey aracı ısıtmalı bir parka bırakmak.
İkinci neden koltuk ısıtıcıları, dizel motorların ön kızdırıcıları,
ısıtmalı arka camlar ve benzeri aküden beslenen donanımlardır.Aracı
kısa mesafelerde kullanmak ise aküye ekstra yük getirir. Bundan
kurtulmak için elektrikli yardımcı aygıtları mümkün olduğu kadar kapalı
tutmak ve kısa mesafelerde kullanmaktan kaçınmak gerekir.Üçüncü neden
olan yetersiz akü bakımlarıdır.Bu bakımları düzenli olarak yaptırmak
çok kolay olmasına rağmen çoğu zaman ihmal edilmektedir.
Nemli kir, aküyü boşaltan elektirik kaçaklarına neden olur.Kiri temizleyin.
V kayışı kaydırma yapıyorsa alternatör tam kapasite çalışmaz ve aküyü
yeterince şarj edemez.Kayışı düzenli olarak kontrol ettirin.
Akünün şasi bağlantısının yapıldığı yerde kesinlikle pas
olmamalı.Çünkü pas elektirik akımına direnç yaratan bir maddedir.Pası
temizleyin.
Akü başları ve bağlantı kıskaçlarını temiz tutun, kalın oksit
katmanlarını temizleyin, hasar görmüş kutup başlarını kesin, kutup
başlarını yağlayın.
Akü çubuklarının arı su ile tamamen kapalı olup olmadığına bakın.Bu
işi yaparken akü içerisinde asitli su olduğunu unutmayın.Eksik ise arı
su ile tamamlattırın.
Şarj durumunu bir serviste kontrol ettirin.Unutmayın şarj olmada sorun
çıkartan akü hiç bir zaman yeterli enerjiyi biriktiremeyecektir.
Sorunlu şarj olan akülerin yetkili servislerde müdahale edilmesi
gerekir.