Dünyanın giyim devi U.S. Polo Assn.
Türkiye lisansörü Aydınlı Grup tarafından tasarlanan mağaza konseptini
tüm dünyadaki Polo mağazalarında uygulama kararı aldı. Aydınlı Grup
U.S. Polo'nun ABD dışındaki en büyük lisansörü olarak markanın 2009
yılı cirosunun yüzde 10'unu gerçekleştirdi.
Dünyanın en önemli giyim markalarından birisi olan ve aynı zamanda
'Kralların Oyunu' olarak da bilinen polo sporunu temsil eden bir vakfı
olan U.S Polo'nun Türkiye lisanasörü olan Aydınlı Grup 30 ülkeyle 700
milyon kişiye ulaşıyor. Aydınlı Grup 2008 yılında ABD ve Çin'in
ardından 3. büyük lisansörü iken 2009 yılında yakaladığı performans ile
Çin'i geride bırakarak markanın en büyük ikinic temsilcisi konumuna
yükseldi. Bununla beraber Aydınlı Grup marka adına yaptığı
çalışmalardan en önemlisi olan yeni mağaza konsepti, U.S. Polo
yöneticileri tarafından da onaylanarak tüm dünya mağazalarında
uygulanma kararı alındı.
MAĞAZA İÇİN 2 YIL ÇALIŞILDI
Aydınlı Grup Genel Müdürü Levent Özkan, ilk kez Forum İstanbul’da
uygulanan yeni mağaza konseptinin tüm dünyada U.S. Polo Assn.’e örnek
olacağını, Türkiye’den yurtdışına mağaza konsepti ihraç edeceklerini
belirtti. Yeni konsept üzerinde 2 yıl boyunca çalıştıklarını, David
Cummings’in de bizzat bu konsept çalışmalarının içinde yer aldığını
anlatan Levent Özkan, şöyle konuştu:
“Yeni geliştirdiğimiz mağaza konseptimizi yurtdışına ihraç etmeye
hazırlanıyoruz. Yeni konseptimizin en önemli özelliği, ürüne erişimi
kolaylaştırması. Dekorasyonda organik, doğal malzemelerden, polo
sporunda kullanılan ürünlerden yararlandık. Çocuklar için Playstation
köşemiz bile var. Bugün bir prototipini açtığımız mağazalarımızda, U.S.
Polo markalı tüm ürünler bir arada yer alacak. Kadın-erkek-çocuk
giyiminden ev tekstiline, zücaciyeden aksesuara, tüm U.S. Polo
ürünleri, 800 metrekarelik mağazalarda tüketicilerin beğenisine
sunulacak.”
30 ÜLKE 700 MİLYON KİŞİYE TÜRKİYE'DEN ÜRÜN GİDİYOR
U.S. Polo Assn.’in lisans bölgelerini genişletmeye hız kesmeden devam
ettiklerini ifade eden Özkan, markanın üretimi ve ihracatını
üstlendikleri ülkeler arasına 2009’da Suriye, Lübnan ve Ürdün’ü de
eklediklerini ve böylelikle ülke sayısını 30’a çıkardıklarını dile
getirdi. Özkan, şunları söyledi:
“Aydınlı Grup olarak 700 milyona yakın bir nüfusa U.S. Polo Assn.’i
sunuyoruz. Bu ülkelerde markanın tüm organizasyonu Türkiye’den
yürütülüyor. Tasarım ve üretimi Türkiye’de yapıyoruz. Bazı ürünlerde
maliyetler ülkemizde Uzakdoğu’ya göre yüzde 20 – 30 daha yüksek olsa
bile kalite nedeniyle Türkiye’de üretimi tercih ediyoruz.”
Yurtdışında 16 U.S. Polo Assn. mağazası ve 24 ayrı satış noktasına
sahip olduklarını, 2010’da da 4 yeni mağaza ve 6 yeni satış noktası
açarak tüketicilere toplam 50 noktada ulaşacaklarını ifade eden Özkan,
“2 yıl önce Doğu Avrupa pazarına girdik, Romanya’da 2 mağaza açtık.
Mısır pazarına çok hızlı giriş yaptık ve 1 yıl içinde tam 4 mağazaya
ulaştık. Rusya’da 7 mağazamız var. Ukrayna’daki mağaza sayımız ise kısa
süre içinde 5’e ulaşacak. Önümüzdeki yaz sezonunda Kazakistan, Kuveyt
ve Lübnan’da yeni mağazalar açacağız” dedi.